Jako posiadacz Xbox'a 360 nieraz spoglądałem z zazdrością w stronę graczy z obozu Sony. Nie sposób przecież przejść obojętnie obok tak znakomitych marek jak Uncharted, God of War, Gran Turismo, Killzone, Little Big Planet, Heavy Rain, Infamous, a ostatnio także The Last of Us. Trzeba przyznać, że mimo drobnych zgrzytów obecna generacja sprzyjała PlayStation 3.
W co zagramy na nowej konsoli Japończyków?
Basement Crawl
Producenci Basement Crawl określili ją jako labiryntową grę akcji z domieszką elementów strategicznych. Inspiracją dla twórców, czyli Bloober Team były takie tytuły jak Spy vs Spy czy Bomberman.
Rozgrywka będzie kręciła się wokół podkładania pułapek, które zostaną zdetonowane przez nas lub przez niczego nie spodziewających się przeciwników. Tytuł ma skupiać się na potyczkach wieloosobowych (4 graczy przy konsoli lub 8 online), aczkolwiek ma być obecna także kampania dla pojedynczego gracza (gdzie rolę pozostałych obsadzą boty). Do wyboru otrzymamy cztery postacie, każdą z unikatowym, dobrze zbalansowanym zestawem zdolności. Tytuł ukazany będzie w 2,5D. Dzięki dynamicznej kamerze zobaczymy akcję w różnych perspektywach, zależnych od trybu gry czy jej mechaniki. W rozgrywce najbardziej mają liczyć się umiejętności, w związku z tym dzieło Bloober Team kierowane jest raczej do hardkorowego grona odbiorców.
Ciekawostką jest, że twórcy Basement Crawl to małopolskie studio. Niestety na razie firma nie ma czym się chwalić, bo dotychczas udało im się stworzyć m.in. takie potworki jak Music Master Chopin. Tytuł startowy na PlayStation 4 to jednak dla Bloober Team ogromna szansa więc chłopaki zgodnie zapowiadają, że dadzą z siebie wszystko. Wyobraźni im z pewnością nie brakuje sądząc po udostępnionych screenach z misiem nożownikiem, złowrogim klaunem czy manekinem do crash-testów na wózku inwalidzkim.
Deep Down
O Deep Down wiadomo stosunkowo niewiele, przede wszystkim dlatego że tytuł jest we wczesnej fazie produkcji. Jak twierdzi producent, Capcom sam pomysł na grę narodził się właśnie podczas zabawy i poznawania PlayStation 4.
Deep Down to sieciowa gra RPG, napędzana nowym silnikiem graficznym Panta Rhei. Twórcy gwarantują, że zapewni on doznania wizualne dotychczas niespotykane na domowych konsolach. Na więcej informacji będziemy musieli niestety poczekać przynajmniej do targów Tokyo Game Show, które odbędą się w drugiej połowie września. Na pocieszenie pozostaje zapowiedź z E3.
DriveClub
DriveClub to prawdopodobnie pierwsze wyścigi, w które będzie nam dane zagrać na PlayStation 4. Ich twórcami jest Evolution Studios, odpowiedzialne między innymi za świetną serię Motorstorm. Jak wyobrażają sobie przesiadkę z dwóch na cztery kółka?
Twórcy starają się przemycić do gry zarówno elementy symulacji jak i zręcznościowe. Oznacza to, że auta mają ważyć swoje, będziemy w stanie odczuć różnice w podłożu, natomiast łatwiej niż w rzeczywistości przyjdzie nam np. wchodzenie w zakręty. Największą frajdą ma być właśnie prowadzenie samochodów, choć nic nie stoi na przeszkodzie aby śrubować wyniki i urywać cenne milisekundy.
DriveClub jak większość gier nowej generacji stawia na rozgrywki sieciowe, a konkretnie na współpracę między graczami. Wysokie miejsca w zawodach czy wykonane liczne misje poboczne przełożą się na punkty sławy, na które pracuje cały zespół w ramach tytułowego klubu. Osoby grające samotnie również znajdą coś dla siebie - został dla nich przewidziany tryb mistrzostw. Ogromny nacisk został położony na oprawę wizualną; samochody są ślicznie wymodelowane, a ich zaawansowane cieniowanie przypomina że mamy do czynienia z nową generacją. Twórcy zapowiadają także cykl dnia i nocy, oraz zmienne efekty pogodowe; inaczej będzie wyglądała jazda przy zachmurzonym niebie, a inaczej przy palącym słońcu.
Gra Evolution Studios ukaże się na rynku w dwóch wersjach: pełnej pudełkowej oraz darmowej aczkolwiek lekko okrojonej dla abonentów PlayStation Plus. W tej drugiej odczujemy brak niektórych samochodów czy tras. Moim zdaniem takie rozszerzone demo to bardzo ciekawy pomysł na promocję swojego tytułu. Mam nadzieję, że kolejni producenci również podążą tym szlakiem. Filmik przedstawiający DriveClub znajdziecie tutaj.
Galak-Z: The Dimensional
Galak-Z: The Dimensional to kosmiczna strzelanka w 2D, autorstwa studia 17-BIT zajmującego się grami indie. Zasiądziemy w niej za sterami bojowego myśliwca i nie bacząc na niesprzyjające warunki zmierzymy się z setkami wrogo nastawionych istot. A gdy zrobi się naprawdę gorąco nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby ukryć się we wnętrzu którejś z dryfujących asteroid. Świat gry to ogromna, otwarta plansza odzwierciedlająca prawa kosmicznej próżni.
Nowinką odróżniającą ten tytuł od tysiąca innych przedstawicieli gatunku jest z pewnością inteligencja przeciwników. Developerzy wykorzystali technologię firmy Cyntient AI, która zajmuje się programowaniem sztucznej inteligencji. Dzięki temu nasi wrogowie nie tylko będą poruszać się i strzelać w naszą stronę, ale także nauczą się reagować na nasze posunięcia (sic!), współpracować ze sobą, osaczać nas czy kontratakować. Oprawa graficzna prezentuje się w bardzo kolorowym, komiksowym stylu. Po części zapewne dlatego, że przy projektowaniu statków, poziomów czy bohaterów inspiracją twórców Galak-Z: The Dimensional były seriale anime z lat 70-tych i 80-tych.
Infamous: Second Son
Infamous: Second Son to trzecioosobowa gra akcji, której produkcją zajmuje się niezmiennie Sucker Punch. Tak jak w poprzednich częściach wcielimy się w bohatera władającego nadnaturalnymi mocami. Co dostaniemy oprócz ładniejszej grafiki i lepszego udźwiękowienia?
Postacią grającą pierwsze skrzypce będzie 24-letni Delsin Rowe, który jako jeden z nielicznych sprzeciwił się poniewieraniu ludzi ze specjalnymi zdolnościami przez władze. Nasz bohater w odróżnieniu od dawnego Cole'a nie będzie musiał już np. wspinać się po budynkach. Do środka dostanie się przez kanał wentylacyjny, dzięki zdolności zamiany w dym. Ponadto naszą główną bronią będą ataki oparte na żywiole ognia. Wrogowie mają stanowić dla nas większe wyzwanie, ponieważ zostaną wyposażeni w różne rodzaje nadnaturalnych mocy. Niezbędna okaże się także eliminacja ośrodków inwigilacji i systemów bezpieczeństwa zainstalowanych na terenie miast.
Sucker Punch przemodelowało sterowanie i dzięki temu łatwiej wyprowadzimy kombinacje ciosów. W ciekawy sposób wykorzystano także panel dotykowy w Dual Shock'u 4. Przykładowo, jeśli zostaniemy poproszeni o oddanie odcisku palca wystarczy że przyłożymy kciuk w odpowiednim miejscu na padzie. Proste prawda? I jak wzbogaca narrację...
Bądźcie czujni, wkrótce druga i zarazem ostatnia odsłona ekskluzywnych tytułów na PlayStation 4.
0 komentarzy: