15 "wspaniałych" gier na Xboxa One - Podsumowanie

Przedstawiłem Wam już wszystkie ekskluzywne tytuły Xbox-a One zaprezentowane podczas targów E3, czas więc na małe podsumowanie. W zestawien...

Przedstawiłem Wam już wszystkie ekskluzywne tytuły Xbox-a One zaprezentowane podczas targów E3, czas więc na małe podsumowanie. W zestawieniu znalazło się 15 gier, każda z nich tak naprawdę z innej bajki. Czy wystarczą, aby zwrócić nasze oczy w kierunku nowej konsoli Microsoftu? Pozwoliłem sobie wyróżnić trzy tytuły, które zrobiły na mnie wrażenie większe od pozostałych, zaskoczyły klimatem, bądź zwyczajnie zainteresowały. Nie sugerujcie się kolejnością, bo jest totalnie przypadkowa :)
 
Forza 5
 
Gdybym miał wybrać najlepsze wyścigi obecnej generacji, z pewnością byłaby to Forza 4. Zachowanie samochodów na torze, uczucie prędkości, znakomita (nawet jak na wysłużone już konsole) grafika to elementy którymi moim zdaniem tytuł całkowicie górował nad Gran Turismo 5.


Nie bez powodu wyczekuję więc nowego dzieła Turn 10 Studios. Moją uwagę zwróciły niemal fotorealistyczne samochody (z rozszerzoną możliwością ich dokładnych oględzin dzięki systemowi Autovista), połączenie gry z ulepszonymi efektami wibracji w padzie (które sprawia, że możemy się jeszcze bardziej wczuć w rolę kierowcy), a także udział całego trio ze świetnego programu motoryzacyjnego, Top Gear. Osobiście uwielbiam ich angielski humor. Wierzę, że dzięki zaangażowaniu J. Clarksona i spółki nawet zwykłe testowanie aut w Forza 5 przyniesie graczom mnóstwo radości.
 
Dead Rising 3
 
Ostatnio brakowało mi survival horroru z prawdziwego zdarzenia. Resident Evil 6 zawiódł mnie na całej linii, a Dead Island po jakimś czasie znudził. Tym bardziej ucieszyła mnie wiadomość o kolejnej części Dead Rising 3.
 
 
Zaskoczył mnie przede wszystkim lifting wizualny serii, która jest teraz bardziej mroczna a jej klimat momentami przytłaczający. Już po samej zapowiedzi widać że nasza postać często zamiast otwartej walki będzie salwować się ucieczką. Wszechobecne hordy zombiaków to wyzwanie nie tylko dla nas, ale także dla konsoli aby wygenerować taką ilość postaci na ekranie. Byłem pozytywnie zaskoczony płynnością obrazu, zarówno podczas statycznych scen jak i podczas tych bardziej dynamicznych, np. jazdy samochodem. Nie bez znaczenia pozostają także nowe, interesujące połączenia śmiercionośnych broni, system współpracy, a także obsługa aplikacji SmartGlass o której pisałem wcześniej. Te i wiele innych usprawnień powodują, że na pewno nie przejdę obojętnie obok Dead Rising 3.

Quantum Break
  
Tytuły od Remedy Entertainment zawsze wyróżniały nowatorskie pomysły. To oni jako pierwsi wprowadzili spowalnianie czasu do świata gier za sprawą serii Max Payne. Z kolei inne ich dzieło, Alan Wake mimo że nie zostało docenione przez miliony graczy to dla mnie osobiście przypadło do gustu przede wszystkim ze względu na niezwykły klimat. Opuszczone miasteczko Bright Falls, dźwięki budujące atmosferę niepewności i bezpieczeństwo w nocy jedynie w świetle latarki...


Rozmarzyłem się, a miało być przecież o Quantum Break. Autorzy przygotowują nam nietypową mieszankę gry i serialu telewizyjnego. Zgodnie z zapowiedziami dwa elementy mają się zazębiać, wzajemnie uzupełniać i doskonale ze sobą współgrać. A jeśli dodamy do tego nadprzyrodzone zdolności postaci, manipulację czasem czy zakrzywianie czasoprzestrzeni niewątpliwie może z tego powstać tytuł którym warto się zainteresować. Bardzo podobały mi się sugestywne, płynne przejścia między rozgrywką a filmem na zwiastunie pokazanym podczas targów E3. Potencjalny hit? Trzymam kciuki Remedy!

Zdaję sobie sprawę, że ilu graczy - tyle różnych opinii. Nie ma się co czarować, że wszystkie gry z tej ekskluzywnej 15-tki to dopracowane do granic możliwości, przesiąknięte nowatorskimi pomysłami, przyszłe hity. Wiadomo, że dla jednej osoby Minecraft może być powodem zachęcającym do zakupu nowej konsoli, natomiast dla kogo innego ta sama gra to mało ciekawy, odgrzewany kotlet przeniesiony z innych platform i jedynie poszerzony o nowe możliwości. Wierzę, że każdy z Was jest w stanie odnaleźć wśród tych tytułów chociaż jedną, znakomicie zapowiadającą się perełkę. I tym optymistycznym akcentem kończę przegląd ekskluzywnych gier na Xbox-a One.  

0 komentarzy: