Diablo III - Rozgrzewka przed premierą konsolowej wersji gry

Zapowiedź Diablo III na konsole wywołała lawinę spekulacji i dyskusji pod adresem Blizzarda . Atmosferę podgrzewali zwłaszcza gracze PC-t...

Zapowiedź Diablo III na konsole wywołała lawinę spekulacji i dyskusji pod adresem Blizzarda. Atmosferę podgrzewali zwłaszcza gracze PC-towi, którzy niemal jednogłośnie twierdzili że firma targnęła się na ich świętość. Po części było to spowodowane niezadowoleniem z powolnych prac nad kolejnymi aktualizacjami, które miały nadać grze ostatecznego szlifu jaki obiecywano właściwie od dnia premiery.
 
Mało kto dziś pamięta, że firma założona przez trzech przyjaciół pod pierwotną nazwą Silicon & Synapse zaczynała właśnie od tworzenia portów i następnie całych gier głównie na konsole. Sega Genesis i Super NES doczekały się wielu tytułów, w tym najbardziej znanych: The Lost Vikings, Rock n'Roll Racing i Blackthorne
 
Założyciele Silicon & Synapse, a później Blizzard Entertainment
Od lewej: Frank Pearce, Mike Morhaime, Allen Adham
 
Po przekształceniu niezależnego developera w spółkę Blizzard firma stopniowo
kierowała swoje moce przerobowe ku komputerom. Późniejsze konwersje takich
hitów jak Warcraft II (PlayStation, Sega Saturn) czy Diablo (PlayStation) tworzone jeszcze przy współpracy z Electronic Arts nie odniosły znacznego sukcesu na ówcześnie dominujących konsolach. Czary goryczy dopełnił fakt anulowania projektu Starcraft: Ghost i wydawało się słuszne że Blizzard odpuści sobie na jakiś czas podbój konsolowego rynku.
 
 
Po wielu latach Blizzard powraca na wygodne kanapy i wielkie ekrany z Diablo III. Czy tytuł znajdzie zwolenników mrocznych czeluści, legendarnych łupów i "wykoksanych" postaci właśnie na Xbox'ie 360 i PlayStation 3? Przekonamy się już na własnej skórze, 3 września.
 
 
Na deser prezentuję Wam świeżutkie informacje z wywiadu, którego udzielił stronie gnn.gamer.com.tw starszy projektant poziomów Diablo III Mathew Berger. Zdradził on kilka tajemnic zwłaszcza w kontekście nadchodzącej, nowej generacji konsol:

- prace nad Diablo III w wersji na PlayStation 4 idą pełną parą
 
- istnieje szansa, że gracze będą mogli zagrać swoimi postaciami stworzonymi na PlayStation 3 również na nowej konsoli Sony
 
- twórcy myślą jak w interesujący sposób wykorzystać ekran LED i przycisk "share" w Dual Shock'u 4. Pierwszy z nich mógłby zostać użyty, np. do nawigacji po ekwipunku
 
- zapowiadana integracja konsol PlayStation Vita i PlayStation 4 daje projektantom nowe, ciekawe możliwości. Nie zostały jednak ujawnione żadne szczegóły
 
- gra będzie aktualizowana na bieżąco, zgodnie z Blizzard'owymi standardami
 
- nie wspomniano o żadnych DLC oraz nie podano nawet przybliżonej daty premiery dodatku Reaper of Souls na konsolach
 
- na razie nic nie wiadomo o wersji na Xbox'a One

0 komentarzy: